Rapid Performance Improvement (RPI) wave op product kwaliteit
De uitdaging.
Onze klant worstelde al jaren met een kwaliteitsprobleem. Het probleem kwam pas aan het einde van de keten naar voren, waar en hoe het ontstond werd niet begrepen. Een doorbraak was nodig.
Onze aanpak.
De RPI aanpak: In 8 weken met een dedicated team analyseren, experimenteren, testen, implementeren en borgen. Net zolang totdat we de grond-oorzaken te pakken hadden en de juiste maatregelen konden implementeren. De sleutel? De juiste mensen in 1 ruimte bij elkaar brengen en ze op basis van Six-Sigma tools laten samenwerken.
Het resultaat.
Reductie van de Cost of Poor Quality met 70% (van dat probleem). Juiste controls in de procesbesturing, zodat de oorzaak vroeg wordt gezien en kan worden bijgestuurd.
Vorige case
Implementatie en digitalisering risicobeoordeling in de werkvergunning
De uitdagingTijdens een reguliere audit van de overheid kreeg onze klant een afwijking. Het bleek...
Volg ons